Škoda Superb představuje majestátní vozidlo své třídy, s délkou 4,86 metru a rozvorem 2,83 metru. Nejvíce se však vyznačuje prostorným interiérem, kde liftback nabízí 980 milimetrů prostoru pro hlavu na zadních sedadlech a kombík je ještě prostornější. Šířka v oblasti loktů dosahuje 1 520 mm a pasažéři v druhé řadě mají k dispozici 157 mm prostoru pro kolena, což je téměř dvojnásobek oproti některým konkurentům.

Automobilka Škoda již aktivně pracuje na nástupci modelu Superb a dokonce i na novém Passatu, který se bude vyrábět pouze jako kombi. Liftback Superb se tak stane bestsellerem ve svém segmentu, neboť v jeho třídě ubyla konkurence, jako je Ford Mondeo nebo Opel Insignia.

Viditelný je také posun v délce a rozvoru, jak je patrné na stávajících testovacích prototypy, které byly zachyceny fotografy v Alpách. Nový vzhled Superbu je zatím částečně skrytý maskováním, ale naznačuje evoluci designu. Zadní sloupek a zalomení bočního okna naznačují sportovní vzezření, připomínající spíše čtyřdveřové kupé. Škoda se však nesnaží obětovat praktičnost ve prospěch stylu, a prostor pro hlavu bude ještě štědřejší než dříve. Nový Superb tak může předčit mnohé limuzíny.

Co se týče pohonných jednotek, Škoda oznámila, že Superb spolu s modelem Kodiaq bude posledním vozem s konvenčním spalovacím motorem. I po roce 2030, kdy plánuje Škoda prodávat 70 % elektrifikovaných vozů, si zákazníci budou moci pořídit Superb, Kodiaq a Passat se spalovacím motorem. Nicméně se očekává, že nový Superb bude nabízen také jako plug-in hybrid, přičemž Kodiaq dostane tuto technologii poprvé.

Výroba nových verzí Superbu se přesune z Kvasin do Bratislavy, kde se bude vyrábět také Passat Variant. Tím se uvolní místo pro elektrické centrum značky v německém Emdenu. V Kvasinách se naopak zaměří hlavně na výrobu SUV, protože se očekává zvýšení poptávky po těchto vozidlech.