Připomeňme, že Peugeot modernizovanou 208 představil v červenci letošního roku. Vůz dostal docela výrazně přepracované přední partie, změnila se také podoba zádě – hlavně díky novému světelnému podpisu zadních lamp.

Do nabídky se dostaly nové laky karoserie a nová litá kola. S barvami si designéři pohráli také v interiéru, a to u ambientního osvětlení, mezi praktické novinky můžeme zařadit například větší počet zásuvek USB, výkonnější bezdrátovou nabíječku telefonu nebo parkovací kamery s vysokým rozlišením.

Peugeot 208 zůstává k dispozici se spalovacími motory, v ceníku najdeme čtyři varianty, všechny s 1,2litrovým tříválcem. Základ představuje atmosféricky plněný PureTech 75 o výkonu 55 kW s pětistupňovou manuální převodovkou, více síly poskytne přeplňovaný PureTech 100 (74kW) s ručně řazeným šestikvaltem.

Zbývající verze se chlubí mírnou elektrifikací, jde totiž o nové 48V mild-hybridy spojené s šestistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou e-DCS6, jejíž součástí je i elektromotor. Hybrid 100 dává 74 kW, Hybrid 136 pak 100 kW. Peugeot u těchto hybridů slibuje o patnáct procent nižší spotřebu (tabulkově průměrných 4,5 litru místo pěti litrů pro 100koňové motory s a bez MHEV ústrojí) a až polovinu času ve městě v čistě elektrickém režimu.

Nechybí ale ani elektrická e-208 spoléhající na výkonnější techniku, konkrétně elektromotor o výkonu 115 kW (dříve 100 kW) a akumulátor s kapacitou 51 kWh. Ta má dle metodiky WLTP vystačit na dojezd 400 kilometrů v kombinovaném cyklu a u 100kW stojanu se auto z dvaceti na osmdesát procent dobije za 30 minut.

#NovýPeugeot208 #ModernizaceAut #Elektromobilita #HybridníVozy #AutomobilovýDesign #NewPeugeot208 #CarUpgrades #ElectricMobility #HybridCars #AutomotiveDesign #Peugeot