Škoda plánuje odhalit druhou generaci SUV Kodiaq na podzim letošního roku. Automobilka se však proslavila svým dlouhým a postupným odhalováním novinek. Tentokrát však zveřejnila bez maskování karoserii nového Kodiaqu, i když na něm chybí některé díly. Zbývající panely, jako jsou dveře, blatníky a střecha, jsou viditelné. Tato taktika vyvolává zvědavost a vyžaduje představivost, abychom si dokázali představit, jak nový Kodiaq skutečně vypadá.
Škoda již začala s investicemi a přestavbou montážní linky v továrně v Kvasinách, která umožní vyrobit až 410 kusů Kodiaqu denně. Tím se uvolní kapacity pro další výrobu. Navíc se montáž modelu Škoda Superb přesune do Bratislavy. Tato rozšíření by měla zvýšit roční výrobu o 150 000 kusů modelů Kodiaq a Karoq.
Nicméně se klade otázka, zda bylo takové navýšení kapacity skutečně nezbytné. Od uvedení první generace Kodiaqu v roce 2016 bylo vyrobeno více než 800 000 kusů, ale prodeje za poslední dva roky nepřesáhly 100 000 aut ročně. To je způsobeno nedostatkem komponentů a také nižším zájmem zákazníků z důvodu vyšší ceny. Nová generace Kodiaqu by mohla být ještě dražší, což by mohlo odradit potenciální zákazníky.
Navíc se nový Kodiaq stane posledním modelem Škody, který bude nabízen s čistě spalovacím motorem. Elektrifikace se stává běžnou součástí nových automobilů a mild-hybridní pohon se stává standardem.